söndag 29 april 2012

Hårdrock.

Jag har legat i badkaret med datorn brevid mig. Spotify har varit igång.Anledningen till att jag skriver detta inlägg är att jag hamnade riktigt galet i hårdrocksgenren.

Det började med att jag drog igång Megadeth´s höjdarlåt  Holy wars - the punishment due. När låten vär igång så klickade jag på "biografin" om Megadeth. Läste igenom den och klickade på Slayer som är highlightad i texten.
Läste igenom Slayers bio. Ett band som nämns i texten är det kanadensiska trashbandet Voi Vod. Klickade på Voi Vod och drog igång låten "Fuck off and die" från skivan "Rrröööaaarrr"

På de flesta artisters sidor på spotify så finns det uppe till höger en ruta med band/artister som liknar den artisten/bandet du lyssnar på.

Följande klickade med tillhörande lyssningar tog sin början:
 Voi Vod - Celtic Frost - Morbid Angel - Obituary.
Någonstans här börjar det att gå utför. Och inte så lite heller.
Vad sägs om följande bandnamn:
Decapitated - Cannibal Corpse - Dying Fetus - Aborted - Cattle Decapitation - Goatwhore - Gorelord - Pitbulls in the Nursery - Phobia och Regurgitate.

Och så håller det på. Som vuxen man som har lyssnat på hårdrock i dryga 30 år så borde man inte vara förvånad över att det finns bandnamn som man finner lite stötande.
Men jag blir det.
Ni ser bandnamnen, ni har inte sett låttitlarna...

Här följer en liten spotifylista med det mest bizarra, äckliga och fåniga låtarna som jag har orkat leta upp + ett par av världens bästa hårdrockslåtar:

Inga kommentarer: