måndag 6 september 2010

Nyröntgad.

När jag var sjukskriven senast, för ryggen, i mitten av juni så var jag hos min läkare. Han remitterade mig till US för en magnetröntgen.
Så nu på kvällen var det dags.

Jag har varit uppe på röntgen förrut, men då gjorde jag en skiktröntgen. Det är tio år sedan.

Magnetröntgen är inte på något sätt en trevlig upplevelse. Det är ett "jävla" liv. Ett monotont pulserande ljud som pågår under ett par minuter i stöten. Hela proceduren tog för mig 15 minuter. Som tur var så fick jag lyssna på radio. Sköterskan frågade vilken radiokanal jag ville lyssna på. Jag valde Bandit Rock. Det hjälpte att lyssna på vettig musik.
Nu är det bara att vänta på svaret från min läkare...

Jag sprang in i min gamla jobbarkompis Mange G på väg in till sjukan. Har inte sett honom på sju år. Kul!

2 kommentarer:

fille sa...

Ofan

Inger sa...

Jaha var det obehagligt,,,bra att du fick lyssna på lite musik under tiden,,,15 min.,.lång tid,...
Hoppas det leder till något bra..
kramen till PALT