torsdag 1 juli 2010

Vadstena.

Igår så tog 3/4 delar av familjen en tripp till Vadstena. Den store följde med eftersom han ville övningsköra. Jag satt i baksätet och hade det bra. Nackdelen är att han har en musiksmak som inte jag har. Det dunkar väldigt mycket i ryggstödet...

Väl inne i Vadstena så tog vi det obligatoriska varvet via torget, längs strandpromenaden bort till slottet.



Hungern började göra sig påmind så vi letade efter ett ställe att äta på. Inget föll oss i smaken så vi åkte hemåt lite småhungriga. Då fick jag én idé, vi svänger in i Skänninge och käkar. Det var lättare sagt än gjort. Att hitta ett matställe alltså. Vi hittade inget vettigt plejs, så det blev att fortsätta hemåt.



Vi stannade till vid Mobilia eller vad det nu heter. Tog varsin dagens i restaurangen på bottenvåningen. Jag tog schnitzel, stekt potatis och skysås. Riktigt gott!



Måste säga att sonen kör riktigt bra. Jag satt som sagt i baksätet och upplevde inget konstigt alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att ni inte var där på kvällen istället, Vadstena en onsdagskväll är fantastiskt!