onsdag 3 mars 2010

Sjuk.

Mådde lite kymigt i måndags när jag vaknade. Trodde att det berodde på att jag var hungrig. Men illa måendet släppte inte. Började frysa och känna värk i lederna lite senare under förmiddagen.
Vid 11-hugget så gav jag upp och gick hem.
Bra beslut.
Maginfluensa. Kul. Inte.
"Glömde" dessvärre bort att svänga in till Konsum för att inhandla det vanligaste i "medicinväg", dvs, blåbärssoppa, coca cola och skorpor.

Ännu roligare blev det när jag får tag på lillkillen som står kvar nere i stan, pga bussarna slutat gå. Halt som bara den tydligen.
Bara att sätta sig i bilen och hoppas på det bästa.
Det tog 50 minuter att ta sig från mjärdevi till parkeringen nedanför Djurgårdsgatan och hem igen. Det innebär en snittfart på ca 30 km/h...

Glömde bort Konsum även denna gång.
Naturligtvis så behövde jag göra en till tripp med bilen. Hämtade L vid 21.

Efter en halvjobbig natt så blev gårdagen inte så farlig som jag befarade. Nu beväpnad med "medicin". :-)

Idag så gäller det att äta upp sig igen så jag kan gå och jobba i morgon.

Inga kommentarer: