onsdag 3 mars 2010

Sjuk hjälte?

Jag hörde att det var ett förfärligt liv ute på gatan igår. Tittar ut och ser en bil som står tvärs över gatan. Det spinner riktigt bra om framdäcken. Men bilen står där den står...

Jag bestämmer mig för att gå ut och kolla läget. Lyssnar på den äldre gentlemannen som säger att vänster bakhjul har låst sig så det är problem utav bara den.

Försöker knuffa bilen men det spinner bara. Då säger jag till honom att jag sätter mig på motorhuven för att få lite mer tyngd över dom spinnande framdäcken. Han säger ok, håll dig i.
Vad tror ni hände? Jo, däcken fick grepp och han kunde backa loss. Som lök på laxen så släppte även låsningen på vänster bakhjul.

Även Niklas har hjälpt sin granne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det roligt att kunna hjälpa till :-)

Hoppas du oxå får en flaska vin eller nått.