söndag 1 november 2009

F1-säsongen 2009..

..är nu över.
Jenson Button är världsmästare. Sebastian Vettel kom tvåa och Rubens Barrichello kom trea.
I märkes-VM så vann Brawn Gp före Red Bull Racing. McLaren, som kom trea, höll undan med EN poäng före Ferrari. Detta trots att Hamilton bröt. Kovalainen har inte imponerat på mig ett dugg denna säsong. Fisichellas gästspel hos Ferrari kan ju bara betäcknas som en flopp..

I Irace-tävlingen så vet jag inte hur resultatet utfaller. Jag och Jampo hade Hamilton i poleposition. Jag hade Vettel på snabbaste varv. Synd att inte Button kunde ta sig förbi Webber. Det hade gett mig ett par poäng till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HeHeHe du fick stryk av en finne. Jamppo

Thomas sa...

Haha! Japp det fick jag. Tror nog att resultatet hade blivit annorlunda OM Button klämmt sig förbi Webber.

Grattis Jamppo!

(Nästa år, då j****r!)
(Bara jag har Niklas bakom mig så) :-D