tisdag 31 mars 2009

Sjukstuga

Gick hem igår förmiddag från jobbet. Låste ryggen på något sätt. Precis när jag ska krångla mig in i bilen så ringer mobilen. Det är frun som vill att jag åker förbi lillkillens skola. Han har fått maginfluensa.
Tjoho!

Körde hem honom, åkte till affären, köpte skorpor, cola och blåbärssoppa.
Tog bara 20 minuter efter det att jag kom hem innan det började bubbla i min mage.
Skulle behöva ta en promenad idag för att gå loss lite spänningar i ryggen, men det finns inte en chans att jag kan vara borta från en toalett....

4 kommentarer:

Inger sa...

Nää, hjälp, vad jobbigt..hoppas ni kryar på er till helgen..
kram till PALT

Anonym sa...

Lite maginfluensa...inte roligt alls..

Helena sa...

Nämen usch och fy din stackare, maginfluensa är inget vidare... Jag ligger också hemma och är sjuk idag, men min sjuka sitter i huvudområdet. Huvudvärk, halsont, ögoninflammation och öroninflammation, farligt att åka utomlands :)

Helena sa...

Tack, känner mig faktiskt mycket bättre jag också idag, har inte ont i alla fall men det känns som jag har lock för örat på vänster sida så helt bra är det väl inte. Dock jobbar jag i morgon bara jag får sova inatt, att somna klockan fyra när man ska gå upp tjugo i fem är ingen höjdare, speciellt när jag då varit vaken i nästan ett dygn redan.

Men nu ska jag sluta gnälla :) Skönt att ni har kryat på er också!