lördag 17 januari 2009

Thomas vs. Dator 0-1

Datorn har varit väldigt besynnerlig dom senaste veckorna. Mycket blåskärm och mystiska avstängningar. Internetet har varit väldigt begränsat, eller så har det inte gått alls.

Tanken var ju den att jag skulle installera Windows Xp istället för Windows Vista. Tyvärr så finns det inte drivrutiner för Xp som jag kan använda på den här datorn. Xp hittade inte nätverkskortet, httade inte heller "wireless adapter", det trådlösa kortet.

Så det är till att installera Vista igen, mot min vilja ska tilläggas.

Så nu står datorn och laddar hem alla uppdateringar som behövs till Vista och till Microsoft Office. 340 Mb.

Vilken looser man är........

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

ja, jag är inget fan av Vista jag heller direkt.
Ha nu en finfin kväll Thomas.
Kram Lallis