torsdag 22 januari 2009

Ett löfte är ett löfte.

Ibland så säger man saker utan att ha konfronterat sin hjärna. Det man säger låter väldigt bra, men hjärnan som är en sekund långsammare undrar vad i helsike som hände.

Förra veckan missade jag att överlägga med mig själv. Vi pratade maträtter som vi ska äta under kommande veckan. Min fru som inte gillar pannkakor undrade om jag inte kunde steka raggmunk i stället. Hon var avundsjuk på oss då vi veckan innan hade ätit pannkakor.

-Jo visst, sa jag.
Liiite för fort.
Men hon hade städat hela lägenheten innan jag kom hem, så det var inget att spara på. Bara att ställa sig vid spisen.

Jag började steka 17.00. Var klar 18.35. Tjoho!
Eftersom mina barn är bortskämda så gjorde jag en sats med pannkakor, och en med raggmunk.
Nu så får det gå ett bra tag innan det blir pannkakor/raggmunk här hemma.

Jag åt ärtsoppa till lunch, så det är lite bubbligt......

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Haha; ja ibland glömmer man att tänka efter före;)
Men det var säkert gott.
:)
Lycka till med "maggen"
*s*

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hm, jag åt också ärtsoppa idag. Precis som halva Sverige befolkning. Undrar om människogaser är miljöfarliga? Då kan det kanske förklara mycket...:)

Anonym sa...

stackare fick du äta ärtsoppa..
Raggmunk däremot gillar jag..
hmm, mumsmums, pannbiff här,,inte dumt heller..kram till PALT

RANA sa...

Hahaha, men tänk vilken fin karma du får. Och jag glädjer mig åt att du var så rar mot din fru. Känns hoppfullt på nåt vis.

:-)

Kram!
Rana