onsdag 14 januari 2009

Dagens trafikupplevelser

Tidigare i dag så visade en kvinna i en silverfärgad opel vectra att det är läge att lämna in körkortet. I en rondell så är det brukligt att svänga runt i rondellen.
Ni kan tro att jag och många andra trafikanter blev väldigt förvånade när damen helt sonika körde rakt igenom rondellen. Ska tillägga att det är en "målad" rondell.
Eftersom bilen framför henne gjorde en korrekt körning så undrar man. Vad tänkte hon på? Vilken film gick i huvudet?

Väl klar på Ica Maxi så ser jag en äldre herre som ska backa ett par meter för att plocka upp sin fru. Hon håller på att koppla ihop varuvagnarna. Han håller ett väldigt högt varvtal, för den stackars bilen kvider rejält.
Ännu mer galet blir det när han ser att frun har lite problem att koppla ihop vagnarna. Han bestämmer sig för att gå ut och hjälpa henne.
Han borde lagt ur växeln, men det gjorde han inte. Satan vilket skutt bilen tog! Stannar ca 60 cm från frun!

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Åh herregud!
En del kanske inte borde ha körkort.. i alla fall inte vissa dagar. *s*
Jag känner en som fick frispel och backade i en rondell en gång..(nä.. inte jag;) )
Kram Lallis

Anonym sa...

Å var roligt det är med bilincidenter. Rondellkörning antar jag var vid gamla bergsrondellen?

Thomas sa...

@ Niklas:
Kanske det. :-)

Anonym sa...

Nu blir jag ordentligt nyfiken på er ommöblering,,,det låter bra,,
vad gulligt du skrev om frugan,,,
Ha en fin fredagskväll och hela helg förresten,..skönt med lite ledigt...
kram PALT