torsdag 20 november 2008

Reklamradio

Detta gissel få mig att bli vansinnig. Samma jävla låtar om och om igen! Hur tänker dom som lägger låtlistorna?

Satt på kontoret under ett par timmar nu på kvällen. Mix Megapol stod och smygskvalade. Jag tror att jag hörde Nickelbacks nya låt TRE gånger. Den förhatliga "I kissed a girl" TRE gånger, Pink's "So what", TVÅ gånger, och så vidare.

Det måste finnas ett samband mellan reklamradions förmåga att spela sönder låtar och att folket laddar hem musik.

För oss som inte gillar radioorienterad musik så finns det bara ett program, nämligen P3-rock.

Kommer ni i håg radioprogrammet "Rockbox"? Det gick på lördagar, på det glada 80-talet. Fantastiskt bra radio. Tyvärr så låg programmet mitt i familjen Danielssons lördagsmiddagstid.

Amandla Decibel har gjort det enorma jobbet och lagt ut ett helt Rockboxprogram i textform. Det kan ni läsa här.

Som en liten flashback så kommer här David Lee Roth. Yankee Rose.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Årets mest sönderspelade måste vara Takidas smörlåt Curly Sue. I kissed a girl...pinsam!

Anledningen till att vi tycker att de spelar sönder dem är att en A låt, alltså mest populär, ska spelas varannan timme så att "alla" lyssnare ska få höra den. Vi som lyssnar ett par timmar får alltså höra skiten ta mig faaan hela tiden.

Thomas sa...

Takida? Vad faen är det?

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=VmNJJ-QWeSk

Thomas sa...

Jaha....

Det var ju bra...