fredag 14 november 2008

KEEEESO!!!!

Nu ska vi prata om ett tillbehör som finns i många svenska kök.

Keso.

Keso, denna mjölkprodukt som har en konsistens som, ja, jag vet inte vad. Torr och smaklös.

MFMats kom släpandes på sin egna favorit; Päron/vaniljkeso.
-"Det här är som smält glass! Svingott!"

Jojo, säkert.

Jag talade för frun att denna kesosort finns butik, och att MFMats hyllade den.
Sagt och gjort, hon köpte den och middagen förberedes.

Kesoburken ställdes fram. Jag var snabb med gaffeln och gjorde ett provsmak.

Det var ju JÄTTEGOTT!! Inte ens konsistensen var besvärande. Hur frisk som helst!!

Tack MFMats!!

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

I barndomen avskydde jag Keso. Blev tvingad på fritids att äta en gång och höll på att kräkas av konsistensen.

Sen för ett par år sedan så testade jag en blandning av Keso och frukt, och GILLADE DET!

Nu brukar jag käka det på knäckemackor. Nyttigt är det också.

Anonym sa...

mmm, jag gillar ju keso, Men har aldrig prövat med frukt,,föredrar nog den naturella...Men det lät spännande..
Kramar till hela PALT..