tisdag 27 maj 2008

Så länge..

Brukar ni "gömma" saker på bra ställen? Ni vet, när ni sorterar och ska spara saker, så lägger ni inte saker på en logisk plats utan ett "riktigt smart ställe".
Jag hittade ett av våra smarta ställen förra veckan. Det var så här, jag höll på att scanna in våra kort från smekmånaden. Bilderna blev inte bra. Sedan tänkte jag; -hur snål får man bli? Sitta och scanna in semesterbilder? Din snåle sate!
Sagt och gjort, jag börjar leta efter negativen. Vi gjorde ju om i sovrummet för ett tag sedan. I fruns pottskåp så förvarade vi alla negativ till alla kort som någonsin har tagits av oss. Nu har vi slängt pottskåpet, så alla negativ ligger i en låda i klädkammaren. Döm av min förvåning när jag gick igenom lådan. Inga smekmånadsbilder. Letade igenom hela sovrummet. Efter en bra stund säger frun; -kolla i korgen med ramar. Tar fram korgen, börjar flytta på ramarna, och titta, negativen.
Bra gömställe!
För övrigt så verkar det vara ganska dyrt att föra över bilder från negativ till cd. Oväntat. NOT!

Inga kommentarer: