lördag 3 maj 2008

Lördag i olika riktningar

Gick upp skapligt, frukost. Därefter till Maxi ihop med den äldste killen. Det var nog bara andra gången som jag lördagshandlade på Maxi. Kommer hem, då har frugan börjat att röja i förrådet. Bara att börja at hjälpa till. Blev lite osams om vad som skulle slängas, så jag gick in och surade....
Gick ut en stund senare, plockade in massor av grejor i bilen, körde till soptippen. Två vändor blev det. Fint som bara den i förådet.

Fotboll. Bortamatch för Ö/L mot Kenty på Fredrikbergs IP. Kallt som satan. Ö/L tog tag i taktpinnen direkt, ägde hela första halvlek. Tyvärr så gjordes inga mål. Andra halvlek började med ett Kentyövertag, som ebbade ut efter hand. Då drar en Ö/L-kille på sig en varning, som innebär 10 minuters utvisning. En skaplig Kentypress drog igång för att sedan bedarra. När våran varnade kille kom in så tog det inte många minuter innnan Ö/L gjorde det förlösande 1-0. 2-0 föll ett par minuter senare. Ett rättvist resultat. Tre matcher har spelats i P16-elit och Ö/L har på tre matcher full pott. 9 poäng och 12-1 i målskillnad.

Väl hemma igen så ställde jag mig i duschen för att tina upp min frusna kropp. Kycklingenchilladas till middag. Sitter här nu med en rom och cola...........

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Det bästa är att rensa ensam... :) Skönt att bli av med en massa skit i alla fall!

Thomas sa...

Det var det. Nu kan man gå flera meter in i rummet utan att behöva flytta omkring en massa saker. Nu är det bara att komplettera med lite hyllor och skåp.