fredag 23 maj 2008

Fredag i la-la-land

Okej, upp skapligt. Mot ICA Maxi. Kommer upp till bergsrondellen, ja den ser ju inte ut som en rondell just nu, utan snarare som en utgrävning. Ligger bakom en lastbil. För att köra bergsvägen ner mot tornby så måste man åka igenom en ritad rondell. För min del så gäller det att köra "rakt" igenom rondellen. Man ska alltså köra som vanligt, dra lite höger sedan vänster, sedan skarpt åt höger. Döm av min förvåning när lastbilen framför kör "rakt" igenom rondellen! Hade han fått möte så.........jösses!

Väl inne på Maxi så var allt ok tills jag kom till kassan. innan mig står en familj. Pappa, mamma med dotter på höften. Hon lägger på bandet, han lägger i påsarna. Det blir min tur, jag lägger upp varorna på bandet, betalar och ska börja lägga i varorna i mina påsar. Mellan mig och bandet far en liten kille omkring, han är runt fyra år. Jag kan inte lägga i mina varor utan att gossen är i vägen. Så jag gör det enda rätta. Jag frågar rakt ut; - Vem äger denna?
Det visar det sig att det är familjen som plockar i sina varor samtidigt som mig som "äger" gossen. Mamman tittar på mig som om jag inte vore riktigt klok. -Ja, det är våran SON, säger hon. -"Bra" säger jag, "han är i vägen".
Tyvärr så frågade inte hon om jag hade barn, eller om "den dagen du får barn", så ska du få se hur lätt det är.

Men jag ska inte sticka under stol med en sak. Jag tycker inte om barn. Jag älskar mina egna, gillar vissa av andras barn. Men annars, tyvärr, fy satan!.......

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat Tompa! Så ska de tas de djävlarna. Hade samma uppenbarelse i Rimforsa idag. Dessvärre hittade jag inte föräldrarna till de TVÅ ungadjävlarna som skrek nått så in i helvete!!!!