lördag 8 mars 2008

käpprättheltsnett

Skulle sätta upp taklist i veckan. En baggis, trodde jag. Ellr rättare sagt, det hade varit en baggis om väggarna hade varit raka. Nu är dom inte det. Ett samtal till pappa och han dök upp idag på förmiddagen. Han blev lika frustrerad och förbannad som undertecknad. Det tog ett par timmar att fila till listerna, men resultatet får duga. Får väl köpa en färgglad matta så att ingen tittar i taket. ;-)
Jag målade en av bokhyllorna igår, frugan och den yngste sonen målar den andra just nu. Frugan var iväg igår och köpte sängöverkast, sänglampor och prydnadskuddar. Sovrummet är snart klart......

Frågan är om man ska ta sig en liiiiten gin och tonic. Tror det. Vi får se. Jo, det blir en. :-))
Ha en trevlig helg alla!

6 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Blev det bara en!?

Thomas sa...

Nop. Inte liten heller. :-)

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Härligt...här ska det laddas med en Treo nu...

Anonym sa...

"Får väl köpa en färgglad matta så att ingen tittar i taket" var inte heller så pjåkig haha!

Anonym sa...

Ha en fin vecka..
Matta i taket.. ??
Kramen

Tonårsmorsa sa...

Skrattar när jag läser ditt inlägg, pratade nyss med min brorsa som är gräsänkling (sambon och sonen i los Angeles). Han skulle överraska henne och sätta upp såna små kakelgrejer i köket när dottern var borta några timmar. Problemet var att dottern kom hem tidigare och tyckte inte alls att pappa skulle kakla. Tror sällan jag hört brorsan svära så...! ;-) Tycker bestämt jag hör dig svärandes över taklisten också...! :-)